Liceum Ogólnokształcące
im. Wojska Polskiego

W NOWYM DWORZE MAZOWIECKIM

2 czerwca o godzinie 9:00 uczniowie naszego liceum wraz z opiekunami rozpoczęli wyprawę w kierunku Francji. Pomimo długiej drogi, jaką musieliśmy pokonać, podróż minęła w przyjemnej atmosferze.

Pierwszym celem wycieczki było poznanie najsławniejszych zabytków Paryża. Rozpoczęliśmy zwiedzanie od wejścia na trzeci poziom wieży Eiffla, gdzie mogliśmy podziwiać panoramę miasta z wysokości 324 metrów. Duże zainteresowanie wzbudziła również reszta atrakcji takich, jak Pola Elizejskie z Łukiem Triumfalnym, wyspa la Cite z katedrą Notre Dame i Place de la Concorde. Kolacje spożywaliśmy w restauracji Flunch, a na nocleg udaliśmy się do hotelu.

Następnego dnia kontynuowaliśmy naszą podróż do Hiszpanii. W drodze zwiedziliśmy średniowieczną, urokliwą twierdzę w Carcassonne, a późnym wieczorem dotarliśmy do hotelu w Lloret de Mar.

Kolejnego dnia dużo emocji wzbudziło zwiedzanie surrealistycznego Muzeum Salvadore Dali w Figures, ponieważ podziwialiśmy niesamowite dzieła katalońskiego malarza. Po obiedzie udaliśmy się na spacer po Lloret de Mar.

Piątego dnia rano pojechaliśmy autokarem do Tossy, gdzie zwiedzaliśmy ruiny średniowiecznego zamku. W końcu przyszedł czas na plażowanie. Pogoda nam dopisała. Szóstego dnia fani piłki nożnej z błyskiem w oku oglądali stadion Camp Nou. W Barcelonie zwróciła naszą uwagę również ulica Las Ramblas z piękną gotycką starówką, wzgórze Montjuic oraz dzieła Gaudiego: Parc Gell, Casa Batllo, Casa Mila i bazylika Sagrada Familia. Siódmego dnia pożegnaliśmy się z Costa Brava. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Monte Carlo w blasku księżyca.

Ostatnią atrakcją wycieczki był Park Rozrywki Gardaland, gdzie wszyscy świetnie się bawili. Wieczorem 10 czerwca wyjechaliśmy w kierunku Polski, przejeżdżając przez Włochy, Austrię i Czechy. W godzinach popołudniowych bezpiecznie dotarliśmy do Nowego Dworu Mazowieckiego.

Weronika Wyzińska klasa IIa

W wycieczce uczestniczyło 90 uczniów naszej szkoły, z następujących klas: 1a-7 osób,1b-13 osób, 1c - 8 osób, 1d - 23 osoby, 1e - 4 osoby, 2a - 6 osób, 2b- 1 osoba, 2c - 1 osoba, 2d - 18 osób, 2e - 4 osoby, 3a - 1 osoba, 3d - 1 osoba, 3e - 3 osoby.

Nauczyciele opiekunowie to: p. Teresa Racka, p. Elżbieta Nadolska,  p. Elżbieta Żemła,

p. Anna Małecka, p. Agnieszka Kowalska, p. Beata Walas

Zdjęcia wykonały: p. E. Nadolska, p. A. Małecka, p. A. Kowalska, p. B.Walas.